SeoPilot – Nowoczesne metody pozycjonowania stron WWW

Sty 12
2016

SeoPilot logoNa temat tworzenia stron WWW jest dostępna masa materiałów w Sieci. Każdy dzisiaj może stworzyć prostą stronę Internetową w oparciu o jeden z popularnych systemów zarządzania treści (jak chociażby WordPress), zainstalować nowy szablon i dodać własną treść. Tematem tabu pozostaje jednak wciąż pozycjonowanie już stworzonych witryn w wyszukiwarkach Internetowych. Bez tego procesu nasz wysiłek często pozostaje niezauważony.

 

 

Wyszukiwarka Internetowa

Problem z znalezieniem aktualnych porad dotyczących metod pozycjonowania wiąże się z samymi wyszukiwarkami. Ich twórcy nieustannie poprawiają algorytm klasyfikacji witryn pod kątem wartości dla Czytelnika. Oznacza to, że pewne działania mogą przynieść nam korzyść tylko w okresie krótkoterminowym, po czym przestaną mieć decydujący wpływ na naszą pozycję. Przy dużej ilości witryn proces ciągłego udoskonalania kodu i treści może być bardzo męczący.

 

Metody uniwersalne

Google, największy gracz na rynku wyszukiwarek, dostarcza webmasterom zbiór zasad, którymi należy się kierować, jeśli chcemy, aby nasze witryny były bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania. Wskazówki dla webmasterów, bo tak nazwane zostały te zasady, to uniwersalny sposób, aby zapewnić stronie internetowej widoczność w sieci. Odnoszą się między innymi do:

  • Wyglądu
  • Treści
  • Aspektów technicznych
  • Jakości kodu

 

Szczerze mówiąc jest to jedyny pewny sposób, aby żyć w zgodzie z Google. Często jednak to nie wystarcza, aby przebić się przez liczną konkurencję. Droga do sukcesu to przede wszystkim duża cierpliwość, efekty nigdy nie będą widoczne tego samego dnia. Na widoczny rezultat należy czekać nawet kilka miesięcy.

 

Mam określony budżet i niewiele czasu – co robić?

Jeśli nasza witryna spełnia podstawowe wskazówki dla webmasterów możemy pomyśleć o włączeniu dopalacza w postaci wykupienia linków SEO. Z pomocą przychodzi tutaj nowa funkcja w serwisie SeoPilot.pl, o którym już kiedyś pisałem w związku z zarabianiem na blogu. SeoPilot wprowadził niedawno nową funkcjonalność, a mianowicie tryb pracy „Twój Budżet„, który umożliwia automatyczne wykupowanie linków za określoną kwotę. Oznacza to, że mając stały, określony budżet możliwe jest zapewnienie naszej stronie odpowiedniego zaplecza w postaci odsyłaczy poprawiającymi SEO. Warto wspomnieć, że tryb ten różni się od zwykłego trybu automatycznego tym, że stawka za pozycjonowanie słowa kluczowego nie zmieni się sama, bez względu na osiągniętą pozycję w TOPie, czy też konkurencyjność słowa.

Proces dodawania fraz w trybie „Twój Budżet” rozpoczynamy w kokpicie z naszą domeną.

Dodawanie frazy

 

Sam budżet ustalany jest w momencie uruchomienia frazy. Przed uruchomieniem procesu wykupywania linków, poza ustaleniem budżetu warto także pamiętać o zmianie podstawowych tekstów linków, na jak najbardziej pasujące do tematyki naszej witryny.

Ustalanie budżetu

 

Nowe linki będą kupowane systematycznie według dedykowanego algorytmu w bezpieczny sposób dzień po dniu, aż system nie zbliży się do podanej przez nas kwoty. Kiedy już osiągniemy nasz limit, SeoPilot będzie sam utrzymywał wykupione linki, w taki sposób, aby zapewnić maksymalną skuteczność pozycjonowania. Wszystkie linki są regularnie sprawdzane przez moderatorów strony pod kątem jakości i efektywności, linki niezaindeksowane są automatycznie zamieniane na nowe. Pozycjonerowi pozostaje jedynie cierpliwie czekać na efekty. Mimo, że pozycjonowanie to proces, który często ulega zmianie, możliwa jest jego częściowa automatyzacja pod warunkiem, że myślimy przyszłościowo.

 

Osiągnięcie żądanej pozycji

Jak już wcześniej wspomniano zaplanowany budżet nie zmieni sam swojej wartości. Przez cały okres pozycjonowania w kokpicie dla pozycjonera mamy dostęp do bezpłatnych statystyk pozycji naszych fraz w różnych wyszukiwarkach, które można wykorzystać w celu zoptymalizowania naszego budżetu.


Wykres pozycji

 

  • Jeśli zauważymy, że nasza strona szybko pnie się w górę, dobrym pomysłem będzie zmniejszenie kwoty, za którą wykupujemy linki, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na wywalczenie lepszej pozycji dla innej frazy. Warto zaznaczyć, że w takiej sytuacji system zaoferuje stopniowe usuwanie nadmiarowych linków, gdyż ich jednorazowe, gwałtowne, usunięcie może przynieść negatywne efekty w wynikach wyszukiwania.
  • W przypadku niezadowalającego wyniku w TOP najlepszym posunięciem będzie zwiększenie naszego budżetu. Analogicznie do powyższej sytuacji, system będzie rozmieszczał nasze linki w jak najbardziej naturalny sposób. Należy mieć na uwadze, że konkurencja nie śpi i także monitoruje swoją pozycję w Internecie.

 

Poza monitorowaniem przydatna może okazać się funkcja wyboru pozycji, którą chcemy osiągnąć. System można ustawić w taki sposób, że automatycznie przerwie wykupywanie nowych linków po osiągnięciu określonej pozycji w TOP wyszukiwarki. Dzięki temu pełny budżet wcale nie będzie musiał zostać wykorzystany, dzięki czemu zaoszczędzimy część pieniędzy. Wybór TOP odbywa się w panelu zarządzania naszym projektem.

Wybór TOP

 

Praktyczne podejście do problemu

System „Twój Budżet” jest obecnie w wersji beta, co oznacza, że algorytmy rozmieszczania linków są jeszcze testowane. Z mojej strony rozpocząłem praktyczny test nowego systemu, a wynikami postaram podzielić się za kilka tygodni.

2 komentarze w “SeoPilot – Nowoczesne metody pozycjonowania stron WWW”

  1. Karol Wójciszko napisał/a:

    Są jakiekolwiek metody pozycjonowania bezpłatnego?

    • Komeniusz napisał/a:

      Obecnie najlepszą formą pozycjonowania darmowego (aczkolwiek czasochłonnego) to komentowanie wpisów na blogach oraz udzielanie się na forach tematycznych. Mniej wartościowe są obecnie wpisy w katalogach stron WWW.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *