Praktyczne pozycjonowanie z SeoPilotem cz. 3 – Praca z systemem i efekty

Na łamach bloga kilkukrotnie pisałem już na temat serwisu SeoPilot. Po kilku tygodniach pracy z tym systemem czas na przedstawienie efektów pozycjonowania. Pokażę także krok po kroku jak dodać nowy projekt i kilka innych ciekawych zakątków pozycjonera.

Dodajemy nowy projekt

Po założeniu konta i zalogowaniu się, w prawym górnym rogu mamy do wyboru dwa przyciski. Są to wyglądy dla Wydawcy i Pozycjonera. Nas interesuje oczywiście ten drugi. Po przejściu do interesującego nad trybu pracy, wybieramy przycisk „Dodaj projekt”. Od tej pory zaczynamy przygodę z pozycjonowaniem. Podstawowe informacje, które podajemy w 1 kroku to adres serwisu, jego tematyka (max. 3 kategorie) oraz lokalizacja (domyślanie Warszawa).

W następnym kroku czeka nas bardziej odpowiedzialne zadanie. Musimy dobrać odpowiednie frazy, na które chcemy pozycjonować nasz serwis. Po wpisaniu interesującego nas hasła system w komórce obok pokaże liczbę, która jest równa ilości zapytań o podane wcześniej słowo kluczowe w przeciągu miesiąca. Bardzo ułatwia to pracę, gdyż nie ma potrzeby dodatkowego korzystania z narzędzia Google AdWords.

Kiedy dodamy już nowe frazy, należy jeszcze ustalić opisy linków, ustawić stawkę dla nich, a następnie uruchomić.

System standardowo zaproponuje nam 20 opisów. Możemy je usunąć, edytować albo dodać własne. Będą one pokazywane na innych stronach pod linkiem do naszej strony.

Jeśli ustaliliśmy wszystko tak jak chcieliśmy, możemy uruchomić frazę.

Od teraz na głównej stronie (w widoku dla pozycjonera) możemy podglądać pozycję poszczególnych fraz oraz planowany budżet dla całego projektu. W każdej chwili mamy możliwość edycji wprowadzonych danych oraz dodawania nowych fraz/opisów.

Przez kolejne dni pozycja naszej strony na daną frazę będzie aktualizowana, a system przedstawi historię jej zmiany na podobnym do poniższego wykresie.

Warto dodać, że system automatycznie dokupuje codziennie kilka nowych linków na stronach dostępnych w bazie danych.

Możemy oczywiście w każdej chwili przejść na tryb ręczny i linki dokupywać samodzielnie, bądź ustalić filtr dla automatycznego zakupu linków (np. tylko na stronach o PR minimum 2). Cena jednego linka zaczyna się już od kilkunastu groszy.

Jeśli któraś z fraz przekroczy w przyszłości planowany budżet zostaniemy o tym poinformowani na stronie oraz poprzez email.

Efekty

Obsługa panelu pozycjonera w serwisie SeoPilot, jest bardzo intuicyjna. Tak jak zostało już przedstawione na wykresie powyżej. Przy budżecie maksymalnym 25 PLN/mc dla frazy „śmieszne teksty” moja strona zdobyła trzecią pozycję w przeciągu niecałych dwóch tygodni. Biorąc pod uwagę konkurencyjność tej frazy, potrzebny czas na zdobycie pozycji, cenę oraz poświęcany czas stwierdzam, że jest to bardzo dobry wynik.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *