Praktyczne pozycjonowanie z SeoPilotem cz. 2 – Wybranie fraz

Na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba nieraz czekać nawet kilka tygodni. Przed rozpoczęciem warto więc zrobić rozpoznanie rynku, dobierając przy tym najbardziej odpowiednie frazy dla naszego serwisu. Oczywiście przed zrobieniem czegokolwiek nasza witryna musi być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO (to już jest temat na inny artykuł).

Przydatne narzędzia

Nie ma co ukrywać. Monopolistą na płaszczyźnie wyszukiwarek jest dzisiaj Google. Dlatego też w analizie wykorzystamy narzędzia Google Trends oraz Google AdWords.

Po wpisaniu interesującej nas frazy w Google Trends otrzymamy wykres, który obrazuje zainteresowanie podanym wyrażeniem na przestrzeni lat i poszczególnych miesięcy. Dzięki tej informacji możemy wywnioskować, czy „boom” na dane hasło rośnie, czy też może tendencja do wyszukiwania go maleje. Dodatkowo otrzymujemy do wglądu znaczniki informujące o ważniejszych zdarzeniach związanych z wybranym słowem kluczowym.

Jeśli chcielibyśmy sprawdzić obecne zainteresowanie większą ilością fraz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z narzędzia Google AdWords. Brak wykresu rekompensuje informacja na temat zainteresowania globalnego i lokalnego w przejrzystej tabeli. Ponadto jesteśmy informowani o konkurencyjności danego zapytania oraz o zapytaniach pokrewnych.

Warto także skorzystać z zdrowego rozsądku i… Zapytać wyszukiwarkę Google ile ma do powiedzenia na dany temat 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *